Voisiko joku näistä mietteistä olla sinun?

  • Mä en nyt ole ihan varma, mihin mun pitäis keskittyä. On niin monta juttua, jotka repii eri suuntiin. Olisipa mulla selkeämpi suunta ja tietäisin, mitä priorisoida.
  • Jäinköhän taas liian pitkäksi aikaa säätämään jotain ihan turhaa? Mutta tavallaan se tuntui ian tärkeältä, mutta ne oo ihan varma nyt enää…
    Olisipa mulla kirkkaampi käsitys oman työtehtävien vaikuttavuudesta ja siitä, miksi joku asia on ihan oikeasti tärkeää tehdä.
  • Tarttisin jotain apua tähän, varmaan montakin juttua pitäis laittaa kuntoon. Mistä mä nyt lähtisin liikkeelle?
    Kuuntelisipa joku nää mun pohdinnat ja olisi tukena tekemässä toimintasuunnitelmaa

Asiakkaani eivät tule luokseni etsimään taikatemppuja, pikaratkaisuja tai trendikkäitä kikkoja. Usein asiakkaani kaipaavat ihmistä kulkemaan rinnalla työssä, kuuntelemaan ja opastamaan kun kulkeminen muuttuu yksin turhan hankalaksi.

Hei olen Krista​

Krista Holopainen Suunnitelmia ja suuntaviittoja palveluntuottajille yrityksen kehittämiseksi

Olen Krista ja olen neuvonantaja ja suuntaviittojen rakentaja palveluntuottajille.

Olen opiskellut kulttuurituottajaksi ja työskennellyt myyjänä vuosia. Lisäksi olen opiskellut johtamista ja Lean-filosofiaa avoimessa yliopistossa. Lähestyn yrittäjyyttä ja liiketoimintaa ehkä vähän inhimillisemmin ja luovemmin kuin, mitä voisit kuvitella perinteiseltä konsultitlta.

Minä en valmenna sinusta streteotypistä myyntitykkiä. Olen täällä antamassa sinulle tukeni ja tietoni, jotta me voimme yhdessä löytää ja rakentaa sinulle suuntaviittoja ja suunnitelmia, jotka toimivat juuri sinun tilanteessasi.

Tuntuuko sinusta

Tuntuuko sinusta, että

  • Digiväsymys painaa päälle ja kaikki liiketoiminnan kehittämisen neuvot on tehty diginatiiveille?
  • Ettet oikein sovi bisnesmaailmaan tai yritäjien maailma tuntuu vieraalta
  • Sinusta ei tule kello neljän tai viiden kerholaista ja et halua kopioida jonkun toisen rutiineja
  • Yrittäjyys on myös henkilökohtaista ja tunteille pitää olla tilaa työssä

Haluaisitko jo varata tutusutmispuhelun ja katsotaan, olemmeko me sopiva match yhteistyöhön?

Kenen kanssa yleensä työskentelen?

Työskentelen usein palveluita myyvien yksinyrittäjien kanssa. Monilla heistä on vahvaa asiantuntijaosaamista ja palava halu työskennellä arvolähtöisinä yrittäjinä. Jotkut asiakkaistani ovat esimerkiksi luovalla alalla ja osa luntolähtöisiä yrittäjiä. Mukaan mahtuu monenlaisia palveluita ja toimijoita. Yhdnvertaisuus on minulle toiminnassani tärkeää. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluvat ovat tervetulleita asiakkaaksi.

Let me know If you are more comfortable using english.

Suunnitelmia ja Suuntaviittoja

Suuntaviittoja on tavoitteellista keskustelua ja yhteistyötä sinun valitsemasta kokonaisuudesta, jotta sinä pääset yrityksesi kanssa siihen suuntaan kuin toivot. Saat ohjeita, neuvoja tai voimme keskustella sparraavaan tyyliin.

Tavoitteellisen ei tarvitse olla tiukkaa ja vaativaa. Tässä on tilaa sinun omalle tyylille ja elämäntilanteelle.

Minä itse olen hyvin analyyttinen, mutta tunnistan etteivät monet asiakkaistani ole järjestelmällisiä ja analyyttisiä. Minun tehtävä on käyttää minun luontaisia tapoja sinun tueksi ja niin, että sinä voit työskennellä kuten sinulle luontaisesti sopii. Opimme kuitenkin yhdessä uutta. Saat uusia näkökulmia ja tietoa sekä yrityksesi sisältä, että yrityksesi ulkopuolelta kuten asiakkaista ja toimi-alalta.

Suuntaviittoja on yhteinen projekti ja kanssakulkemista. Kuljen kanssasi, sinun tukenasi sellaisen matkan, kun sinusta tuntuu hyvältä. Toiset ovat kanssasin kuukauden ja osa jopa lähemmäs vuotta. Tilanteet ja tavoitteet muuttuvat matkalla, mutta suuntaviittoja ja suunnitelmia saamme rakennettua uusia.

 

Suuntaviittoja ja neljä eri teemaa

Neljä eri teemakokonaisuutta löytyvät omien opasteiden alta Aloitustapaamisessa viimeistään täsmennämme, mitkä teemat ovat nyt tärkeimpiä ja miten näitä lähestymme.

Opaste/teema 1

Tässä syvennymme sinun oman yrityksen sisäisiin asioihin. Tämä voi tarkoittaa tarkkaakin analysointia ja erilaisten toimintaa mittaavien mittareiden miettimistä. Sinun yritystoiminnan tavoitteet ja visio voivat olla syventymisen kohteena. Toiset haluavat syventyä tarkastelemaan yritystoimintaa hieman laajemmin ja ymmärtää oman yrityksen asemaa, tilannetta ja kasvusuuntaa. Aina kasvun ei tarvitse olla isompaa ja enemmän.

 

Opaste/teema 2

Kilpailijat ja oman yrityksen ulkopuoliset seikat, jotka kuitenkin vaikuttavat omaan toimintaan kuuluvat tämän opasteen alle. Jos vaikka pohdit miten tunnistaa itselle sopivat yhteistyökumppanit ja oman yritystoiminnan kilpailijat, niin voit valita tämän teeman. Sidosryhmien, verkostojen ja yhteisön vaikuttavuus sopii tämän opasteen alle.

Opaste/teema 3
Tämän teeman kanssa syvennymme tarkastelemaan sinun tapaasi toimian omassa yrityksessä ja minkälaisia työvaiheita yritystoiminta pitää sisällään. Kun haluat hahmottaa paremmin syntyykö työssäsi hukkaa ja käytätkö turhaan aikaasi johonkin, niin silloin olemme tämän teeman ytimessä. Yhtä lailla huomiomme sitä, missä sinä olet parhaimmillasi.
Jos tavoittenasi on työvaiheiden sujuvoittaminen ja selkeyttäminen, niin tämän opasteen kanssa on hyvä lähteä etenemään.

Opaste/teema 4
Tämä opaste kannattaa valita silloin, jos haluaa perehtyä enemmän olemassa oleviin asiakkaisiin ja hahmottaa uusia potentiaalisia asiakasryhmiä. Löydetään sinulle sopivat tavat toimia lähempänä asiakkaitasi ja tiiviimmässä yhteistyössä heidän kanssaan. Voit myös kirkastaa sitä mielikuvaa ja kokemusta, jonka aluat asiakkaiden saavan sinun palveluista ja toiminnasta.

Olen tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostilla sovitusti, et jää yksin

Jokainen tapaaminen liittyy käytäntöön ja sinun tilanteeeen, ei pelkkää teoriaa mutta havainnollistavia esimerkkejä usein kyllä

Tapaamisten määrä ja kokonaisuuksien hinta

3 Tapaamista 7 Tapaamista 10 Tapaamista
385€ + ALV 875€ + ALV 1313€ + ALV
1 teema 1 – 3 teemaa 1 – 4 teemaa
60 min aloitus 90 min aloitus 90 min aloitus
aloitus +
2 tapaamista
aloitus +
6 tapaamista
aloitus +
9 tapaamista
3 viikkoa 7 – 9 viikkoa 10 – 15 viikkoa

Voit valita kahteen isompaan pakettiin useamman opasteen/teeman, joita käsittelemme. Riippuen tilanteestasi, voi olla paras keskittyä pidemmäksi aikaa vain yhteen teemaan ja valita siksi vain yksi opaste.
Pienimmässä 3 tapaamisen vaihtoehdossa suosittelen keskittymään vain yhteen teemaan.

Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja taloudelliset mahdollisuudet vaihtelevat. Kerrothan jos esimerkiksi haluat maksaa palvelun osamaksulla. Osamaksusta ei veloiteta ylimääräistä ja sien valitsemista ei tarvitse perustella.

Sinulla on ehkä toiveita liittyen sun yritykseen ja omaan yrittäjyyteen, mutta niiden muotoilu tavoitteksi voi olla vielä vähän hankalaa.
Todennäköisesti sinä haaveilet myös siitä, että saisit elää arkea enemmän omilla ehdoilla ja yrittäjänä pääsisit enemmän toteuttamaan itseäsi arvolähtöisesti.

Jos sinä olet palveluntuottaja ja yrittäjä, kuka toivoisi yrityksesi arkeen ja ajatuksiin selkeyttä, niin me voitais tehdä yhdessä töitä tämän toiveen toteuttamiseksi.

Miten aloitamme yhteistyön?

  1. Varaa aika Calendlystä tutustumispuheluun. 
  2. Tapaamisessa käydään läpi sinun tilannetta, missä asioissa kaipaisit suuntaviittoja ja millä aikataululla voisimme aloittaa yhteistyön.
  3. Jos päätät aloittaa yhteistyön kanssani, saat sähköpostilla tervetulokirjeen ja vastaat aloituskyselyyn.
  4. Aloituskyselyyn vastattuasi ja varausmaksun maksettuasi, sovimme ensimmäisen Suuntaviittoja-tapaamisen 

Koska on sopiva hetki Suuntaviitoille?

Sinä itse päätät.

  • Sopiva hetki on kun haluat tai kaipaat selkeyttä tai haluat järjestää yritystoimintaasi selkeämmäksi. Se voi olla ihan oma toiveesi ja kokemuksesi, että työn tekeminen ei suju toivotulla tavalla. Tai toive selkeydelle ja organisoinnille voi tulla ulkopuolelta, kuten yhteistyökumppaneilta, asiakkailta tai vaikkapa työntekijöiltä.
  • Suosittelen myös Suuntaviittoja ennen isoja muutoksia. Suuntaviittoja toimii muutostilanteessa pohjustuksena ja valmistautumisena. Muutoksen suunnittelu ja läpivienti on paljon mukavampaa (vaikka toki aina muutos on vaativaa ja voi stressata), kun hahmotat yrityksesi sisäisiä toimintoja paremmin.
  • Esimerkiksi yhteistyö markkinointiin liittyen tai brändinrakentamiseen on paljon antoisampaa ja helpompaa, kun sinulla on niin sanotusti yrityksen oma pakka sopivasti järjestyksessä.
  • Yhtä lailla yritystoiminnan orgaaninen kasvu ja oma innostus voivat olla sellaisia merkkejä, jotka kertovat sinulle, että nyt on sopiva hetki Suuntaviitoille. Kun yritystoiminta on ns hyvässä vaiheessa, niin usein silloin on hyvä hetki kehittää tai vakiinnutata toimintaa. Eli suuntaviitat toimivat tässäkin

Oletko valmis aloittamaan yhteistyön?

Voit aloittaa varaamalla ilmaisen 20 minuutin tapaamisen. Tapaamisen voit varata Calendlystä tai ottamalla yhteyttä sähköpostilla info@luovamiete.fi
Keskustelu voidaan käydä perinteisesti puhelimitse tai sitten vaikka videotapaamisena.